Håll utkik!

Jo föresten, håll utkik för snart kommer det några hoppbilder sen jag hoppade igår ;)

Det gick bra, Maja var ''ridlärare'' så hon hjälpte mig med hur många galoppsprång jag skulle rida på och sånt ;)

Det gick bra men Zelda var jätte pigg! ;O
Härligt för engångskull! Jag hoppade slalom eller sicksack, det gick sådär sen skulle jag rida på två hinder rakt fram. Först 4 galoppsprång sen 3 stycken, det gick bra!
Sen skulle jag rida på 5 språng då vart det svårt eftersom att Zelda var så pigg och jag inte är den bästa hoppryttaren. Jag fick göra om ganska många gånger sen la Maja en bom före hindret som jag fick komma på i skritt och hoppa sen landa i galopp och fortsätta! DÅ SATT DEN!
Sen skulle jag hoppa sicksack igen sen på oxern, det gick bra. Men sedan började Maja, Sofie, Elin och Johanna att smyghöja! Fy skäms!
Då såg jag det och då sa jag:
- Sluta smyghöja!
- Men de är bara 80 cm! Skrek dom ;)
- Men jag tänker inte hoppa det!
(Zelda hade inte haft vila på 1 ½ vecka så hon skulle ta det lite lugnt)
- Men ni får sänka!
- Neee det är bara att hoppa, sa dom.
Då ville inte jag så då hoppade jag av en gång på ett litet hinder sen travade jag av. Så så vart det. Jag tycker det var klok gjort av mig!
FAKTISKT!

Grejjen med hoppning är inte att hoppa högt utan att rida korrekt med mycket kontroll!


Idag så vilade hon, jag borstade lite och sånt, det gick super! Imorgon är det ÅTERIGEN skola efter påsklovet (idag var ju första dan)

Bara 2 månader/60 dagar kvar tills SOMMARLOV!
JIPPIE!

/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0