Handlat!

Idag så hade vi någon uppgift på SO:n som vi skulle göra. Jag var med Emilia och Felix vi gick på Lindex för att fråga om deras kläder, vart dom var gjorda och om det var barn som hade gjort dom o.s.v men där så skulle vi få vänta för att få prata med någon som hade tid så då gick vi på Cubus istället men dom bara:

(Felix)
- Hej vi kommer fårn Matfors skola och vi skulle vilja ställa några frågor.

(Hon i buktiken)
- Vad då för frågor?

(Felix)
- Om vart kläderna kommer ifrån och om barn har gjort dom och lite sånt.

(Hon i butiken SURT)
- Nej vi hoppar över dom frågorna idag, kom tillbaka när ni har andra fårgor!

Undra vad dom har för skit kläder då isåfall? Mycket barn arbete ska jag säga!
KÖP INTE KLÄDER PÅ CUBUS I SUNDSVALL LÅT DOM GÅ I KONKURS!

Då gick vi på Jack and Jones där svarde dom på frågorna och var jätte trevliga, dom var stränga med att barn inte fick gör deras kläder men det vet man ju aldrig säkert och deras kläder var från Italien, Turkiet också Kina så klart ;)

Aja sen gick jag upp på equeen där mötte jag mamma vi köpte ett nytt regntäcke, ett rosa lila bucas täcke. Jätte fint och ett par nya ridvantar. Sen ska jag köpa en matchande grimma till täckte också!
Sen åkte jag hem sen till stallet. Det gick super bra att rida mycket övergångar hon gick på ganska bra faktiskt!

Lite bilder på mitt nya täcke, tyvärr inga bilder på vantarna för dom tog jag minsann med till stallet ;)











/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0