-30 och spanska

Hej! Idag var det -30 grader imorse! Igår fick jag vänta på bussen i 30 minuter då var det -25 grader så idag skulle jag inte frysa så jag hade långfilingar, jeans och mjukisbyxor, ett par strumpor och ett par tjocksockar + att jag värmde VETEKUDDEN som jag hade innanför jackan, njas!
Bara därför så fick vi springa för att hinna med bussen och vi behövde inte vänta en sekund ens!! Dumma buss :@

Det här är min nördiga spanska läxa som jag kan!

La tarea para jueves 25 de febrero

El horario de Antonia - Antonias schema
Recreo - rast
Comida - mat (comer - äta)
Las ciencias sociales - SO
La educación física - idrott
El dibujo - Bild (dibujar - rita)
¿Qué asignatura te gusta? - Vilket skolämne tycker du om?
Me gusta el inglés - jag tycker om engelska
¿Y a tí? - och du?
No me gusta el inglés - jag tycker inte om engelska
A mí me gustan las matemáticas - jag tycker om matematik


Jag = Nörd

/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0