Rädda Zelda!

HEJ!

Jag hann inte rida i lördags så igår skrittade jag ut. Dock kunde inte Zelda hålla sig ifrån att trava lite så hon fick väl gör det då ;)

Jag fick sluta 10.20 idag, det var väldigt skönt!

Idag skulle jag rida Arderå det gick bra fast jag ramlade av nästan tre gånger! ;O

Först så kom jag skrittande på vägen upp mot Arderå. Då kom det en lastbil som Zelda inte brukar bry sig om men idag var det tydligen ett monster desslike!
Lastbilen stannade och så men Zelda ville inte gå förbi så hon hoppade ner i diket ner på ängen och galopperade där lite på skaren :S Jiihhoo tänkte hon minsann men det gick bra.
Hon skar sig inte på benen iallafall!

Sen kom vi helt fläckfria väldigt långt in på Arderå vi galopperade lite också. Då minsann kom det en lite bajshög som var världens farligaste varelse i hela vida världen. Då tvär vände Zeldis och ''skenade'' eller galopperade VÄLDIGT fort ner för backen och en bit till, jag fick stopp, sen gick vi förbi bajshögen och fortsatte.
Det gick jätte bra en ganska lång väg men då helt plötsligt så HOPPLA blev det lite ''sken'' igen.

Så roligt har vi haft det idag.

Zelda är nog en aning, fast bara lite pigg!  ;)



/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0