Wow, jag uppdaterar!

Ojoj!
Nej fy nu har det gått 3 veckor tror jag! Jag har tränat en hel del för Karin Block och det går bara framåt, det går jätte bra Zelda har blivit mycket mer arbetsvillig och hon är mycket lättare att rida nu ;)
Förra veckan så gick det inte nått bra alls det kändes inge bra så då vart jag lessen och blev lite eller ganska mycket sur så då vart jag en sån där jätte trevlig glad nöjd flicka! Nej så får man faktiskt inte betee beté sig eller hur det stavas! Haha!  ;D

Idag red jag ut med Johanna på Bumpa det gick bra vi red barbacka vi skulle bara ta det lite lugnt. Det blåste lite så Zelda blev lite knasig och började galoppera iväg men stopp fick jag allafall (Y)

Just nu är jag as kär i sånnadära iPod touch och jag ska ha en! Så är det bara!
Jag fick ju 2500:- av Bo Källstrand (Västernorrlands landhövding) :P
Vi fick stependium på 10.000:- (jag och mina två kompisar) för att vi har en sak tillsammans. Vi vart tvingade att bjuda klassen på en resa till nordviks gymnasium men sedan delade vi upp pengarna så då fick vi 2500:- var så jag har ju dom jag kan använda ;) Funderar på att köpa en begangnad för att snåla men det känns som att det är lika bra att köpa en ny när man endå är igång!
Vi får se hur det blir :)

Nu är det låååånngg helg för vi är ledig imorgon, i över morgon, lördag, söndag och måndag! Så härligt asså!
Jag får förlåta alla som faktiskt kollar min blogg, jag är världens sämsta bloggerska! Hihi ;D

Jo för Karin får jag rida med gramantygel  det funkar väl sådär jag rider hellre utan. Sen tycker hon att jag ska trycka fram foten jätte mycket men jag har hört att axel höft och fot ska vara i en lodrätt linje hela vägen om man lägger fram skänkeln hamnar man i bakåtvikt eller nått sen om man har den längre bak blir det framåtvikt :O Vet inte riktigt vem jag ska lyssna på, men man känner sig som en pinne när man har skänkeln så långt fram! Sen måste jag rida med jätte breda händer vilket också är jätte jobbigt, as långa tyglar måste jag ha också så det går inte att svänga!
Men jag får stå ut tills dess att Zelda slutar med sina ''gränser'' om hur fort hon vill gå och hur mycket hon vill jobba. När jag kommit över gränserna så kommer det att gå bättre att rida då kan jag fokusera mer på sitsen ;) Det känns bra det!
Karin är ju trots allt en jätte bra tränare trots att hon är sträng!

Sen har Karin sagt att Zelda lätt kommer att klara LA:1 bra så vi får väl se om vi startar någon sån klass nått i år eller nästa. Kommer förmodligen att bli nästa år ;) Zelda hade allafall kapacitet att klara av att gå mycket högre än det och det var det bästa jag någonsin har hört!

Det går även dåligt på bild fronten så det blir ingen ny hästbild idag!




/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0